torsdag 13. mars 2008

Mannen som elsket Yngve

Vi så nettopp filmen om mannen som elsket Yngve. Den handlet om en gutt som heter Jarle som hadde det «perfekte» liv, med venner og kjæreste og et band som heter Mattias Rust Band. Men så begynner Yngve i klassen deres og Jarle blir med ett forelsket, jeg tror ikke han helt skjønner hva som foregår med en gang og han prøver å overse, men han klarer ikke det. Han forandrer seg og vennene hans merker det og de liker det ikke, kjæresten hans liker det heller ikke. Jeg syntes denne filmen var spesiell, jeg likte den ikke så godt på en måte, men jeg likte den på en annen måte. Den var veldig fin og det skjedde mye på en gang, men noen ganger var det litt for mye trist på en gang og det føltes som det aldri kunne bli bra igjen, men det ble en ganske bra slutt. Det ble allikevel ikke en «Happy ending» fordi alt ble ikke perfekt. Jeg liker best filmer med en «happy ending», der alle lever lykkelig i alle sine dager. Jeg tror ikke det kommer til å skje her fordi hvis man tenker framover vil det bli vanskelig for Yngve og Jarle og være normale og få tilbake sine gamle venner. Men jeg alt i alt var dette en veldig god film som er koselig å se på.

1 kommentar:

Hilde sa...

HEI!!! jeg synes dette innlegget var bra jeg. jeg har de samme meniengene som deg når det gjelder filmen, og er enig i at jeg savnet litt den "happy endingen" som er i de fleste filmer nå for tiden. Men kanskje denne slutten gjør filmen litt spesiell da, siden den var annerledes enn mange andre. jeg synes du er flink til å blogge, så stå på videre=D <3